2009-02-24

Tisdag morgon och solen är på väg upp!




Inatt har det inte blivit mycket med sömn. Sonen har spelat spel och sprungit i trappen ett antal gånger. Tyvärr är jag en sådan person som är väldigt lättväckt. Detta blev jag efter att barnen kom och hade en man som sov som en stock. Man hade kunnat smällt en handgranat precis vid hans öra utan att han vaknade. Därför var någon tvungen att vakna och det blev ju jag då. Därför var jag alltid beredd nattetid och han fick vara beredd att kliva upp på morgonen. Så jag är väldigt ljudkänslig och väcks väldigt lätt vilket sonen vet. Han försöker då tassa så försiktigt han kan för att mamma drake inte ska komma utflygande och kasta etter.Ett antal gånger inatt var jag på väg upp för att just kasta etter men besinnade mig och slöt ögonen igen. Men det tar på krafterna att inte få sova, besinna sig och sedan försöka sova. Ikväll blir det ett allvarligt samtal med sonen. Lite respekt måste visas mot gamla mor. hmpf!

Nu ska den här gamla draken ge sig iväg till jobbet och förgylla tillvaron för sina arbetskamrater. Ha en bra dag därute och var försiktiga!

4 kommentarer:

  1. Oj du, den där draken känner jag igen. Kan bli riktigt unbehaglich, när den inte får sin skönhetssömn! Rispect! Även den sovande mannen fanns här då barnen var små, men numera är han mer ljudkänslig än jag faktiskt. Kan va en riktig drake han med, om det vill sig riktigt illa. Sen att han stör hela husets sömn med att dra timmerstockar så grannarna vaknar...Bah!
    Ge draken i dig en chans! =)
    Tisdag på dig och stora kramen!

    Ps. ja, nu funkade det ju riktigt bra...Knappade in även gårdagens...;)

    SvaraRadera
  2. Afrodite: Ja du det måste finnas en drake i varje familj. =) Förstod väl att det inte var du. hehe
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Jodu, visst va det jag! En riktig drake i mig! men, även i mannen på gamla dar...=)

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Hehe misstänkte väl det!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis