2009-02-25

Slutade normal tid idag!



Olala jag slutade i normal tid idag. Hur skönt som helst. Kunde sticka iväg med JanE och shoppa. Han hade fått nys om att det var rea på en sportaffär i stan' så han undrade om jag kunde släppa honom där när jag åkte hem. Självklart allt för mina kära arbetskamrater. Men att bara släppa av honom och åka hem kunde jag ju inte göra. För sjutton gubbar det var ju rea! Vilken kvinna kan motstå röd lapp och kompispris? Inte jag i alla fall. Tyvärr hittade jag inget och inte JanE heller. JanE blev hämtad av sin svärfar och jag fortsatte strosa i butikerna. Ringde min son som inte skulle komma hem förrän kl 21. Ringde Far och han ville ha kvar Caesar över natten. Ännu en gång olala. Hela kvällen för mig själv.

Vad göra med all denna frihet? Jo nu kunde jag ju passa på och åka och fika hos bästa kompis M. Ringde henne och hörde genast att det var något fel. Herrejösses tjejen hade svimmat igår och börjat krampa. Varit borta i 5 minuter. Far hennes skjutsade in henne till akuten där hon blev inlagd för undersökning och observation. Som tur hittade de inget på CT skallen, ej heller på alla prover de tog.
Nu avvaktar hon besked på EEG:n för att se om det är något. Det var det jag kände på mig. Vi brukar alltid prata lite på kvällarna för att höra hur läget är och så. Men igår svarade hon inte trots att jag höll på och ringa fram till 22. Jag funderade allvarligt på att ringa hennes Far för att höra om M var okej. Men bestämde att nä jag inbillar mig nog bara. Hon är säkert iväg och fikar eller något annat. Bestämde mig för att svarade hon inte idag ringer jag hennes Far. Men hon svarade. Jag åkte genast dit med blomman jag köpte igår till henne. Lilla älskade gumman var alldeles förkrossad och orolig som sjutton. Men jag hoppas att hon mådde bättre efter att jag hade varit där. Checkar av läget imorgon.

Kom hem till tyyyyyyyyyyyyyyyystnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaad! Aha finns det något ljuvligare efter en halv veckas högljudt spelande från sonen? Näääääää! Nu ska jag ta mig en kopp värmande lugnande te och sedan nanna kudden.



6 kommentarer:

  1. Synd på rean! Med röda lappar och allt...
    Kvinnlig intuition...att känna på sig att väninnan inte mådde bra! Hoppas att det löser sig för din vän!
    Hoppas du njutit (bloggat) av tystnaden som erbjöds och att du får sova gott!
    Kramar på dig!

    SvaraRadera
  2. Afrodite: Så jag har njutit och inte har jag nannat kudden ännu. Måste uppdatera mig på alla favvisar.
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Hmmm, någon är lika fanatisk som jag...säger inte vem ;)

    SvaraRadera
  4. Nämen fy för ett sånt anfall! Klart man blir orolig innan man får besked om alla tester som gjorts.
    Måste bara tillägga till örtdebatten, att jag gillar örtsmaken, örtmarinad är toppen, bara jag slipper sitta o äta stora örtblad i en sallad!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Paula: Mmm, hon är riktigt orolig men mår något bättre idag. Ja örtblad i sallad kan jag också hoppa över. Kan vara gott med lite grann men som du säger i måttliga mängder.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  6. Huva, det är oroligt när det blir så, jag hoppas att allt går bra med din vän, vad gulligt att du for dit med med blommor du är en sann vän...

    Jag fick blommor när jag låg på sjukhuset, kort och hälsningar från en del men en del har jag inte hört ifrån sedan jag lades in i April, bla en väninna som jag hade varit vän med i över 20 år och hon svara mig inte när jag ringer, vi har träffats en gång på snart ett år ändå bor vi bara 2 mil från varandra...

    Så fortsätt att vara en god vän fast de är sjuka-...

    skönt med lite ensamhet, jag själv är själv på dagarna varannan vecka och jag utnytjar de dagarna, spelar man min egen musik, äter det jag vill och när jag vill

    Hoppas att du fick en skön kväll/Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis