2009-02-23

God morgon vintern!



Vaknar till en värld som är alldeles snötyngd. Himlen grå och några minusgrader. Brr inte nog med att man har svårt att vakna man måste skotta det första man gör för att komma ut genom dörren. Me dislike!

Men det är ju en bra start på sportlovsveckan för de som har yngre barn. Nu kan ju pulkan, skidorna som köpts in utnyttjas. Kul för dem!

Härhemma kommer sonen sova tills jag ringer och väcker honom. Sedan släpa sig upp ur sängen fram till tv:en. Ner i soffan med täcke och kudde. Slöa fram till 1. Brunch framåt halv 2 och sedan ner i soffan igen. Vid ungefär 3 börjar kompisarna vakna och då blir det fart under galoscherna. Troligt ner på stan och fika, strosa runt. Mmmm, låter som en skön start på veckan.

Själv ska jag nu hasta iväg till jobbet och fortsätta med mitt förbenade projekt. Höra en del klaga och en del skratta åt min frustation. Det enda som känns positivt just nu är att även chefen börjar känna frustation. Det är inte så enkelt att få igenom detta projekt. Men i april så kommer jag sjunga lättnadens sång för då ska vi vara klara.

Ha en bra dag därute och var försiktiga i snön!

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket ;)

    Jaså? Så Bee Gees har varit på tapeten förr? Tyckte det var så kul att se det där repotaget.

    SvaraRadera
  2. Halloj i stugan! =)
    Du, de där "tonårsfasonerna" känner jag igen. Här var precis en som var och tog sig lite frukost. Klockan halv tre! =)
    Men man kommer ju ihåg hur det var själv...Att va tonåring...Bara några år sen juh ;)
    Efter en väldigt snöig helg, börjar nu så sakteliga det vita lagret att ge med sig, förhoppningsvis för gott (eller ja, några månader i alla fall). Nu är det bara trist med det här blasket. Typiskt Skåne i och för sig; snöblask.
    Hoppas du får en härlig måndagskväll i bloggvärlden...;)
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Åh, april tror jag blir en bra månad... våren på ingång, ditt projekt tar slut... massa bra saker helt enkelt!:.)

    SvaraRadera
  4. CPmamman: Reportaget var faktiskt kul. Det är inte alla som blir räddade av BeeGees.

    Afrodite: Japp tonåren ligger bara en så där 10 år tillbaka.=)

    MammaMelissa: Ja april blir en kanonbra månad. Vår, inget projekt, sol och snart sommar.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis