2009-02-26

Torsdag kväll snart fredag!



Go kväll på er alla!

Här har det efter tö nu börjat snöa igen. Hmm, våren verkar inte vilja komma ännu. Sitter just nu och snaskar popcorn och kollar in mina favvisar. Och nu har en av mina favvisar Johan gett mig en utmaning som jag självklart inte är sen att ta. Så här är den.

1. Ta fram din mobil (här är första problemet vilken ska jag välja?)
2. Bläddra igenom din inkorg för sms. (shit hade jag så här många?)
3. Stanna när du räknat till tio och skriv meningen i sms:et (hmm, en två tre tio)
4. Gör likadant på varje fråga.

Here I go!


1. Vad säger du alltid till din bästa kompis? Hej toppentjejen! (jo faktiskt det var den första meningen i mitt tionde sms.)
2. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss? Du - vad gör man om man redan har det där eländet då? (syrran syrran)
3. Vilket sms blev du mest berörd av? Rätt svar igen! (fick ett sms med dolt nr, det satte igång en gissningslek!)
4. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig? Bra! (och det var faktiskt min Mor som skickade detta eller snarare Far som visade Mor hur man skickar sms.)
5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor? Okej! (ja det är väl helt okej att vinna en mille?)
6. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom? Ring mig, kramar! (jodu det vore intressant om gud ringde =) )
7. Vad vill du höra mest av allt? Vad har du för mejladress? (raggningsförsök misslyckat hehe)
8. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen? Ronny väntar! (ingen kommentar)
9 Din romantiska replik? I så fall äter vi den när jag kommer hem så vi kan snacka lite skit! (ingen kommentar här heller hehe)
10.Vad skulle du säga om du blev bestulen? Nej! (fast en massa annat också)

Inser nu att jag måste rensa inkorgen. Okej så nu tänker jag kasta denna utmaning vidare och de som jag är mest nyfiken på vad de har i sin telefon är:

En älskarinnas Bekännelser (kanske får vi veta lite mer om kärlekshistorien)

Tesstamente (kanske får vi en bild oxå)

Afrodite (så äntligen kanske jag kan lista ut vem den andre är)

Lallis (man kan kanske få sig ett klokt ord på vägen)

Herr Enbart (där ryms nog många triggande ord)

Tindra (här kanske vi får oss ett gott skratt)

5 kommentarer:

  1. Ah!

    Nu kommer utmaningen här:

    Minst trevlig veg mat är:

    1.Så där överkokta grönsaker som ser ut som något helt annan efter ett tag.

    2. Smaklösa vegrätter som ser goda ut när man får dem, men som tappat sin glans i farten

    3. Hjärnsläpp

    4. Hjärnsläpp


    Ja jösses.

    En rolig grej som hände på jobbet igår.

    En gammal man på en 80 stack in huvudet och sa på spanska:

    Jag skulle absolut kunna bli sjuk om det var du som tog hand om mig, du är väldigt vacker.

    Hahaha! Kul att NÅGON tycker det iallafall!

    KRAM på dig

    SvaraRadera
  2. Åhh, tack för den du! =)
    Som jag har skrattat! Vilka roliga svar det blir (eller så är jag väldigt trött och lättroad...)
    Skitkul utmaning! =) Återkommer så snart jag kan med svaren...
    Nattiz-Nattiz och kramiz!

    SvaraRadera
  3. Sara-Maria: he he ja det var ju en rolig komplimang. Sträck på dig även om det var en 80 årig. Du vet av barn och gamlingar får man höra sanningen.

    Afrodite: Vassego det var så lite så. Men vänta har du skrivet vem?
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  4. Jag tackar för utmaningen. Men dels raderade jag mina SMS igår och dels sänder jag numera väldigt få. Har tröttnat på SMS. Det är så stylltigt, så innehålslöst. Vill ha lite längre och djupare sammanhang.

    Tack för tanken.

    SvaraRadera
  5. Tusen tack min kära:-) Superglad att du tänkte på mig!! Det kanske dyker upp ett litet inlägg med bild om detta snart;-)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis