2009-02-26

Och nu så lockar John Blund med sin visa!



Kommer ni ihåg den?

Titta, kom och titta
kom sätt er här omkring
det dröjer säkert ännu stund
innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan
när sagan tagit slut.
Då lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött.
Men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags
för klockan slagit sju,
Vi träffas säkert åter en dag,
då vi roar oss ett slag
Sov så gott med er nu!


Kan minnas texten fel men tror att den gick så.



4 kommentarer:

  1. Åhhh, gamle John Blund! Tror du har ett bra minne! Jag minns den i alla fall på samma sätt!
    Svaret på "den andre" finns nu publicerat...
    Nu kan du förhoppningsvis sova gott i natt =)
    Jag ska försöka att inte hemsöka dig! Hehe...Lovar dock inget!
    Kram på dig du goa och sov gott!

    SvaraRadera
  2. Låter som det är rätt text rader i mina öron.
    Tycker nästan att det är John Blund som sjunger i mina öron, nu Natti natti:)

    SvaraRadera
  3. Tack för godnatt sången. Jag är uppvuxen med John Blund och hann följer mig fortfarande in i drömmarnas värld. Minns honom som igår...

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Än så länge har jag inte blivit besökt igen.=)

    Marie: Japp man hör Lennart Swan också.=)

    Lina: Var så god!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis