2009-02-22

God morgon, gissa vad, jag har hittat en tävling till!



Här ytterligare en tävling som pågår och dessutom hittade jag en ny butik som var jätteintressant.




Tävlingen hålls inne hos Kalasgott och butiken heter Aromia. Klicka på bilden för att komma till tävlingen.

God förmiddag alla därute. Här idag är det snöoväder. Det snöar och snöar och har gjort så hela natten. Precis lagom till sportlovet som är hos oss veckan som kommer. Nu är ju mina barn så stora så snö lockar inte längre. Nu vill vi ha sol och värme.

Snart ska vi iväg och fira Far som har fyllt den aktningsvärda ålder om 78 år. Har ni tänkt på vad jobbigt det är att försöka köpa presenter till sina föräldrar. I alla fall till mina föräldrar. När man frågar vad de vill ha svarar de alltid: "Inget för vi har allt redan". Det låter ju bra men riktigt så enkelt är det inte. Jag tänkte en gång att okej om det är det svaret jag får tar inget med mig mer än mitt glada humör. Tror ni födelsedagsbarnet blev glad. Nä inte, utan besvikelsen lyste i ansiktet och frågan med. VAR ÄR MITT PAKET?? Försökte då förklara med ett "Jamän du sa ju att du inget ville ha". Men hjälpte det. NÄ fick vackert komma upp dagen efter med en present. Så nu denna gång när jag frågade får jag fortfarande svaret: "Jag vill inget ha". Vad fasen ger man en herre på 78 år som säger att han inte vill ha något men väntar sig att få något? Har funderat och funderat till slut ramla fem-öringen ner. Jag skriver ett presentkort på att Födelsedagsbarnet och hans hustru får ett presentkort på en valfri restaurang där 3-rätters middag väntar. Så nu ska jag ta en kaffe och rita ett fint presentkort.

4 kommentarer:

  1. Hur sjutton lyckas du hitta alla tävlingar, har du någon radar inne i datorn?
    Fattar inte heller hur man får till 3 kolumners blogg, även om jag gör precis som det står.
    Go´ söndag. Läste att det snöar hos dig med.
    Det har blivit riktigt vackert och ljust ute.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  2. Marie: Ja du de liksom bara ramlar över mig. hehe Det enda tråkiga är att jag vinner ju för sjutton gubbar aldrig. ;( Snöa kan det göra i fjällen. Här vill vi ha vår!

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Sletna A försöker sig på en kommentar...:(
    Ja, det är väl lustigt med de där föräldrarna...som aldrig önskar sig något och menar att de har allt...Trist! Jag gjorde som du för ett par år sen, de fick tillsammans ett presentkort till en god middag. De har inte utnyttjat de än bara...Hoppas din fader blir glad och att de ser till att komma iväg på en god måltid. Jag harde åkt iväg direkt om jag fått det...=) Särskilt idag...
    Go söndag på dig!
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Far blev glad och vi fick god mat som kompensation.
    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis