2009-01-31

Äntligen är lördagen här!

Så äntligen har lördagen gjort sitt intåg efter en kämpig vecka på jobbet. Det var så skönt att slippa ställa den förbennade väckarklockan och bara få sova. Tyvärr vaknade jag kl 4 imorse och hade svårt att somna om. Låg och vred och vände mig i sängen. Gick upp en sväng, drack lite vatten och försökte somna om. Vad fasen är det med en när man väl har sovmorgon så vaknar man och har svårt att koppla av. Till slut lyckades jag stänga av hjärnan och somna om. Vilket gjorde att jag vaknade inte förrän kl 11.30 och flög upp ur sängen. Sova bort en dag så där. Sedan lyckades jag stänga av stresshormonen och bara rycka på axlarna och säga till mig själv. Du förtjänade att sova ut. Världen går inte under bara för att du låg i sängen så länge.



Efter att ha resonerat med mig själv en stund gick jag ner och väckte sonen. Där finns det inga stresshormoner som pockar och försöker störa. Han sov som en stock kl 12 och var väldigt ovillig att kliva upp. Men jag lockade honom med att jag gör en brunch till oss med stekt bacon och löskokt ägg. Då vaknade hans livsande och upp kom han med ett leende på läpparna. Mamma du är för go du, steka bacon och koka ägg till mig. Vips så var man uppe bland molnen och bara njöt. En härligare start på lördagen kunde man inte få. Sonen leende och själv så sög man in hans åsyn när han slukade bacon och ägg. =)

Fortsatte med att läsa nyheter och kolla bloggen. Pratat i telefonen med Marie och ditten och datten. Tassa in hos sina favvisar och lägga lite kommentarer. Pratat med dottern också som uppdaterade mig på hennes liv just nu. Vips så har klockat runnit iväg och nu sitter jag här kl halv fem på kvällen och skriver min blogg. Stressen borta och jag bara njuter. Tagit mig en kopp kaffe och svarar på de kommentarer som kommit in. Hängt på lite tävlingar och försökt motivera varför ska jag just vinna. Varför ska man behöva motivera att man ska vinna. Det är ju självklart. Det är ju jag som tävlar. Förstår de inte det. ;O)

Nu ska jag hastigt städa och plocka undan för snart kommer Marie. Vi ska äta gott, dricka lite vin och kolla blogg, dejtingsiter etc. Ha en riktigt tjejkväll. Kanske hyra en film, snyftare, och leva ut våra känslor. hehe... Sonen kommer att få spader. I övervåningen sitter två kärringar och snyftar till en film och dricker mera vin. Blä.


Lördagens visdomsord:

Leendet är en sympatisk rynka som slätar ut de andra.
Christian Kjellerup


Så sant så sant!

1 kommentar:

  1. Är det OK om jag får din mailadress för jag blir tokig på att alltid kastas ut från din blogg? Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis