2009-01-27

Tisdag hela veckan

Idag var en sk...tjobbig dag på jobbet. Mina stackars kollegor som sitter tillsammans med mig har hört mig svära, sucka och pusta. Stånk och stön och en massa klagovisor. Som tur är är de förstående och goa kollegor. Vi sitter i öppet landskap vilket gör att man kan inte hemlighålla sin frustation. Men eftersom att jag sitter med världens bästa kollegor så kan man ha en sådan dag. Eller snarare varje dag i en hel vecka. Stackars satar säger jag bara. De är verkligen guld värda. Någon dag ska de få sig en liten överraskning var just för att de är BÄST!!!!

Det här världens bästa JanE.







och det här är världens bästa Åsa.








Ni är BÄST!!!!


När jag till slut kom iväg från jobbet så var vi , sonen och jag, bjudna ut till restaurangen av dottern och hennes frende på Plankstek. Precis när vi skulle åka så ringde min väninna Marie och hade tråkigt. Så vi bestämde att hon och hennes son Simon följer med oss ut till restaurangen och äter med oss. Vilken humörhöjare det är att äta god mat med goda vänner och familjen. Caesar fick stanna kvar hos Far och sova över så att vi kunde ta det lugnt och bara njuta. Härligt, härligt.





Nu är vi så mätta och belåtna så nu går vi och lägger oss! God natt världen!


2 kommentarer:

  1. Tack för ditt inlägg. Jag svarade nyligen på de inlägg som skrivits med följande kommentar.

    Mitt syfte var att väcka debatt och att lyfta ett ämne som är tabubelagt. Det gläder mig därför att det är en sådan debatt kring hur prostitution skalln hanteras. Många olika frågor lyfts fram och jag ser med spänning fram emot hur debatten fortsätter.

    Det som gläder mig är att det tycks finnas en samstämmighet av att såväl köpare som säljare av sex skall behandlas med respekt. Detta oavsett om man är för eller emot prostitution.

    För egen del tror jag att det är själva mötet mellen två människor som avgör om man känner sig kränkt eller ej. Inte huruvida man betalar eller ej för en sexuell tjänst.

    Tyvärr tror jag att det finns många, framförallt kvinnor, som dagligen blir kränkta och utnyttjade i sina förhållanden eller vid enstaka sexuella möten. Det isig är inget argument för prostitution. Det finns anledning att vidga debatten, låta den mindre svart och vit. Det vi kan förfasas över är kanske inte det som är värst trotts allt.

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket!!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis