2009-01-26

Första dagen på veckan

Så har måndagen startat och jag sitter hemma och arbetar. C riktiga födelsedag är idag och naturligtvis ordnade jag frukost åt honom imorse också. Han var lite trött men knallade iväg till skolan. Tyckte nog att när man fyller 15 år borde man få ha sovmorgon men icke sa nicke. Det är bara att knalla upp och ge sig iväg till skolan. Som tur var kom Far för att hämta Caesar så då fick han skjuts till skolan och kunde därmed ta det lite lugnare imorse.

Idag kommer Dottern hem och då hämtas Poppy. Det kommer att bli tomt utan henne. Nu har man liksom vant sig med att ha en liten ulltott som kretsar runt fötterna på en. Igår kväll hade hon det lite bekymmersamt med att sova. Hon hade absolut ingen lust att sova utan ville bara busa. Till slut gick ljuset upp för henne att nu är det dags att sova eftersom huset är släckt och alla ligger och sover. Caesar fick i vanlig ordning krypa ner till C för att kunna få sova ifred. Ikväll blir det nog en stor förvirring för Caesar när Poppy inte är här och biter honom i öronen. Får se hur hans reaktion blir.

Jag hoppas att dagen blir bra för alla er därute och att ni kan njuta av den. Det ska i alla fall jag göra trots det väder som är ute.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du tittade in på min blogg. Kul att du också hittade ditt ord. =)
    Nu ska jag kolla runt på din blogg lite.
    /Efwa

    SvaraRadera
  2. Hallå där,
    Kul med små ulltussar som lever i sin egna lilla värld. Hoppas du får en bra dag.
    /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Åh, Ceaser blir utan lilla kompisen nu då... men det dröjer nog inte alltför länge innan det blir besök igen;.)

    Tack för kommentaren också, jodå, mannen har klarat sig än så länge... jag är helt matt däremot. Hoppas ni slipper sjukan hemma, nu när det är födelsedag och allt!:.)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis