2009-01-30

Jippi fredag och helgen stundar

Äntligen är det fredag och imorgon mina vänner är det SOVMORGON..... Jajamänsan imorgon ska ingen klocka ringa och väcka en mitt i ottan utan jag kan bara snarka ikapp med Caesar. Min hund snarkar lika bra som en hel karl. Den enda skillnaden är att Caesar kan man inte daska till och be honom lägga sig åt andra hållet, inte heller kasta en kudde på honom. För det ger han blanka sjutton i eller så käkar han upp kudden. Han lyfter bara lite lätt på ögonlocket och fnyser lite och fortsätter sedan att snarka. Hjälp! Finns det inte något som man kan ge hunden så han slutar snarka??

Idag har det gått hyfsat på jobbet. Inget gnäll, suck, pust och stånk från min sida. JanE har suttit hemma vid sin dator så där vet vi inte och Världens bästa Åsa hon har varit som vanligt, glad och trevlig. Dock kan vi väl utan att ljuga säga att när JanE inte är med oss så är det lite tomt. Men världens nästbästa Åsa gör sitt bästa för att vi, jag och världens bästa Åsa, inte ska känna oss så ensamma på flygeln. Thess gör sitt bästa också. Snygg tittar till oss då och då för att se till att vi inte somnar. *L*

Ikväll har jag och C haft vår kvalitetstid tillsammans. Ätit 2-rätters middag och pratat om veckan som har varit. Snart ska han ut med sina kompisar så då får morsan sitta ensam.

Var inne hos en av mina favvisar, lindhsjanta och hon den rackaren är på Hard Rock Weekend och rockar loss. Mmm, får försöka övertala väninnorna att nu måste vi ut och shaka annars stelnar vi till.

Var inne hos ännu en av mina favvisar och hon ska få en ny bebis. Vilken underbar nyhet efter allt som hon och hennes man gått igenom. Man får riktigt gåshud när man får höra att det vankas bebis. Ni måste bara kolla in hennes blogg, MammaMelissa.Hon har verkligen ordets begåvning och kan få en att sträckläsa. Hon som jag har något gemensamt vi har änglabarn. Snart har vi något annat gemensamt också, jordabarn.
Så jag önskar verkligen dem all lycka!


Jahaja nu drog sonen ut och här sitter jag med bloggen. Hmm, måste seriöst göra något annat. Men vad sjutton, det är så himla skönt att få skriva av sig, tassa in till någon annan och ge uppmuntrande ord på deras väg genom livet.

Vill ge så här efter ett glas vin och god middag ge er det bästa visdoms ord jag har fått och det är:


En glädje driver hundra sorger på flykten. Kinesiskt ordspråk


<

2 kommentarer:

  1. ha ha... har också funderat på snarkmedicin till hundar;.) Har en storsnarkare här hemma... helt på rygg och världens ljud! Omöjligt att somna... men två hundar som snarkar, en man som pratar i sömnen och en änglamamma som har bebis i magen som gör att man inte kan äta sina sömntabletter...

    Tack för dina ord också och länken! :.) Och visst är det skönt att skriva av sig! Bättre än att slötitta på tv hela kvällen;.)

    Fast jordbarn... jag vet inte... vågar inte tänka så långt. Visst är det en härlig och kittlande tanke... men jag vågar inte tänka den. Än.

    SvaraRadera
  2. Nu gör jag mitt femtielfte försök att kommentera din blodd. Har försökt hur många gånger som helst men det är något som skiter sig.
    Ju du, visst är det tråkigt när det är så mycket månad kvar när pengarna är slut. Men det är ju inget att göra åt om man inte tar 3 jobb till. Så tråkigt att du blev ensam, sådant måste vara fruktansvärt. Min man fick diagnosen cancer för exakt 5 år sedan. Allt har gått bra hittills och i sommar blir han friskförklarat men åren som gått har varit jobbiga på många sätt eftersom oron finns där hela tiden mer eller mindre. Krama din söta hund (har själv en söt rottweiler). ;)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis