2009-01-28

Onsdag kväll och jag har läst bloggar

Hej och hå så är en arbetsdag över igen. Med samma gnäll, stön och pust från mig. Glada tillrop från mina kära kollegor och en reaktion på att de var utlagda på min blogg. *L* Men en stackare på jobbet blev lite ledsen och därför bara för din skull Världens nästbästa Åsa *L* lägger jag nu även ut dig här på min blogg.

Allt för rättvisans skull.

Nu får vi se om det är fler av mina kära kollegor som vill vara med i min blogg. *L*

Vi är många nördar på mitt jobb, jag som är stånk och pust nörden, JanE som är datanörden, Världens bästa Åsa som är synörden och så då Världens nästbästa Åsa som norsknörden. Sedan har vi många andra goa människor runt oss till exampel Snygg och Thess som kivas dagarna i ändan. Resten vet jag inte om jag törs skriva om. De kanske blir förgrymmade på mig om jag nämner dem här. Får ta reda på det imorgon så får vi se om jag gör en uppdatering på nördfronten. *L*

Just nu består mitt arbeta av att jag sitter tillsammans med Norrlänningen och försöker få igång ett nedrans system eller snarare uppgradera ett system. Det är detta som orsakar mitt pustande, stönande, svärande och frustande. Men snart kära kollegor så är denna tid över och då ska jag le och vara så snäll så!!! Hmpf!


Men nu över till något helt annat. Jag har med intresse följt inlägget som Herr Enbart har gjort på sin blogg om prostitution. Där stötts det och blöts det huruvida det är okej att köpa sex med pengar eller som många påpekar med sprit. Vad är prostitution och vad är inte. Är det prostitution om man går på krogen, träffar ett objekt, fyller och fylls med sprit för att sedan rulla hem och avsluta en blöt kväll i en säng hos okänd? Något dock som saknas i diskussionen är den manliga prostitutionen. Den är ju lika förekommande som den kvinnliga. Men det är kanske mer okej att "hora" som man än som kvinna? Själv tycker jag att inget är mer okej än det andra. Något som dock är säkert är att prostitution är världens äldsta yrke och så länge människor finns kommer den att leva kvar i en form eller annan.

Nä slut om detta nu! Det räcker med debatten Herr Enbart har på sin sida.


Tänker avsluta kvällen med en liten bön som jag läste med mina barn när de var små. Inte för att jag är troende eller så utan för att jag tycker den är så fin.

Det går en Ängel runt mitt hus
med sju förgyllda ljus och med en bok uti sin hand.
Vi somna nu i Jesu namn.






2 kommentarer:

  1. Ja juste, den kommer jag ihåg :) jättefin

    SvaraRadera
  2. Den var ju jättefin!

    Svårt att hitta fina böner/psalmer osv som inte är rabiatkristna;.)

    Men den var definitivt jättevacker!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis