2009-01-25

Söndag förmiddag



Idag har vi sovit ännu längre än igår. Poppy, dotterns valp, hade svårt at komma till ro inatt. Hon ville bara busa med Caesar (min & sonens hund). Till slut fick jag se till att Caesar fick gå ner till sonen och sova hos honom. Då till slut kom Poppy till ro och somnade kl 2:15. Sedan sov hon till kl 8:15. Tog upp henne i sängen och sedan sov vi till 10:30.


Då gick vi upp och gjorde iordning en frukostbricka till sonen som fyller 15 år imorgon. Jag, Caesar och Poppy sjöng Ja må du leva och lämnade över frukostbrickan till sonen. Men han kunde inte äta den för att det var 2 st som busade omkring i hans säng. Till slut lyckades vi få till det så att sonen kunde njuta av frukost på sängen.





Nu är det dags att ta fram kvast och trasa för att damma av lite innan Mor och Far kommer för att fira sonen.


Har nu bestämt mig att det är här jag kommer att fortsätta med att blogga.



3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt med hundbus! Och frukost på sängen... fick jag också idag... en actimel (har fått vinterkräkrsjukan).

    Fin bloggen är dessutom!

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite mysigt. Vi kommer att sakna Poppy när Camilla hämtar henne imorgon. Som tur är har vi ju Caesar men han är inte lika busig som Poppy. Dock slipper vi kiss och bajs överallt. Stackare, vinterkräksjukan är inte rolig. Men som du skriver den går över och man kan börja fungera igen. Sorgen kommer att minska den oxå med tiden. Den går in i annan skepnad och blir lättare att hantera.
    Krya på sig nu!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Vi tog oxå en rejäl sovmorgon idag... Som vanligt var det jag som vaknade först! Kring 10.30, fast det klart, jag vaknar ju oftast av att jag har ont å måste väcka sambon så han får hämta tabletter åt mig!
    Så mysigt med frukost på sängen!! Måste försöka "hinta" till sambon för jag fyller ju år i veckan...
    Kramen, Maria

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis