2009-01-29

Ute och kollade runt på bloggen

Precis nu var jag efter mitt inlägg ute och surfade omkring. Via Bokmalensvardag blogg kom jag in på en annan, Saker och Ting, där hon väckte min nyfikenhet. Hon hade testad att googla på sitt namn och fått lite grann. Så genast gick jag ut på Google och sökte på mitt namn. Hugaligen inte var man anonym inte. Detta var vad jag hittade på mig.

Att jag finns på en lista på Aftonbladet och fått en alldeles egen jordglob.


Att jag är medlem i Tastelines olika klubbar.

Att jag tände ett ljus på Aftonbladets sida för de som drabbades av Tsunamin ett år efter katastrofen.

Att en av mina väninnor har lagt upp mig som vän på Facebook.

Nu förstår jag Norrlänningen bättre. Allt du gör eller syns i är spårbart och det enkelt att hitta på nätet.


Men vad sjutton. Man kan hittas enkelt på andra sätt också.



Tro aldrig att du är osynlig för det är du inte. Det finns alltid någon därute i vida världen som har koll på dig.







4 kommentarer:

  1. Ja osynlig kan man inte vara. Hoppas bara du inte hittade dig själv i något hemskt sammanhang också ;) Ha en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha va kul, Jag gjorde samma sak idag utan att ha läst din blogg. Sammanträffande el inte. Märkligt men man borde ju kunna kryssa för på de olika ställena om man vill att folk ska kunna söka el inte. Tack för din kommentar på min blogg.
    Hoppas du får en skön helg
    /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. http://kyssjohanna.jetshop.se/En skit bra sida, du som är intresserad av smycken.

    SvaraRadera
  4. Så kloka inlägg!:.)

    Och ja, det är bra att tänka på att man "syns"... tänk om alla gjorde det, då kanske de skulle bete sig lite bättre;.)

    Jag har också sökt på mig... hur många träffar som helst via spädbarnsfonden och min blogg... lite coolt;.)

    söker man på antonia och gabrielle så finns de också på nätet,.) Så visst finns änglar;.)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis