2009-01-25

Läste nyheterna på nätet och...


..kunde inte bara låta bli att skriva om dem. Ja jag vet, jag har fått bloggsjukan.

Här kommer lite axplock från dagens nyheter runt om i världen. De som jag tyckte var bäst.

Axplock från Expressen:

En get är misstänkt för väpnat rån och sitter nu häktad. Detta skedde i staten Kwara i Nigeria där det är mycket vanligt att folk tror på trolldom och häxkonster. Artikel "Get misstänkt för rån". Tjohejsan stackars get, tänk om den stackaren är oskyldig.

Man kan också ladda ner Bruce Springsteens nya låt, Life itself, gratis. Men man får skynda sig. Här är länken! Life itself

Sverige tog WM-guld i Bandy. Hipp hipp hurra! Första sedan 2005.

Toyota tror sig ha kommit på den första bilen som drivs med solceller. Hur skulle det gå här i solfattiga Sverige kan man undra. Men får de till det är det ju bra.
Här är artikeln: Solcellsbil

Axplock från DN:

Påven har anammat nätets inverkan och öppnar en egen kanal på Youtube.
Här är artikeln: Påven går live

Hugaligen nu kommer mikrobloggen där man blandar blogg med chat. På max 140 tecken ska man uttrycka vad man vill. Skit där sket det med detsamma eftersom jag använder mer än det. Här är artikeln: Mikroblogg

Okej nu får jag ge mig och pallra mig ut med hundarna för den sista kissrundan.

Over and out from bloggoholic Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis