2009-01-26

Nu har Poppy åkt hem!


Nu så har Poppy åkt hem med Dottern och hennes frende. Poppy har känt på sig att det skulle hända något idag för hon har varit som ett plåster på mig hela dagen. Legat i mitt knä medan jag har jobbat och sovit i stort sett hela dagen. Så fort jag har rört mig så har jag haft ulltotten efter.

Dottern och hennes frende kom direkt hit från flygplatsen för de saknade sin lilla Poppy. De kom vid två-tiden och Poppy blev jätteglad och hoppade och visste inte riktigt var hon skulle ta vägen. Men hon avslutade sin visit hos oss genom att kissa i soffan och bajsa bakom den.

Som tack för hjälpen med Poppy fick jag en massa presenter.



Belgisk choklad, Barack Obamas bok "Dreams from my father", lite värmande sprit och duschsaker.

De överlämnade också C's födelsedagspresenter, EU-godkänd Mopedhjälm och moppehandskar. Så det som saknas nu är det viktigaste, Moppen! Så här fin blev C i sin hjälm och handskarna.



När Caesar kom hem från dagen hos Far så blev han lite förvirrad. Ingen Poppy som gläfste och hälsade honom välkommen hem. Ingen som busade, hängde i hans skägg eller nafsade honom i öronen. Far berättade att han har i stort sett bara sovit idag. Det tär på kroppen att ha valp hemma. Det första Caesar gjorde var att ta tillbaka sin sovplats. Lite avvaktade för vem vet, när som helst hoppar Poppy fram och börjar busa. Men nu har han lugnat ner sig och ligger nere hos C och sover.

Senare på kvällen åkte jag iväg med en väninna och skänkte kläder till Myrorna eftersom hon hade städat ur sin garderob. Som tack för hjälpen bjöd hon mig och C på middag, thailändsk hämtmat. Vi åkte hem till mig och åt middagen sedan började P att gäspa och ville hem. Så hon åkte hem vid 8-tiden. På söndag ska vi hem till P och få oss en 2-rätters middag som tack för hjälpen med hennes flytt. Då är även Dottern och hennes frende bjuden. Så vi blir ett gäng med en storhund och en liten ulltott.

Nu tänker jag ta en skön dusch, hälla upp lite värmande sprit och krypa upp i soffan med Barack Obama som sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis