2009-03-30

God morgon!



Inatt har jag inte sovit många timmar. Det är någon som har pockat på min uppmärksamhet och jag har inte lyckats klura ut vem. Så fort jag började gå ner djup sömn hände det något. En tidning ramlar ner på golvet, Caesar flyger upp i försvarsställning, någonting utanför ramlade ner osv. Så fort jag har bett denne/denna träda fram så har det blivit alldeles tyst. Det slutade med att Caesar var så uppe i varv att han faktiskt fick krypa ner i min säng. Han har stått vakt hela natten och morrat. Det var först när han kom upp min säng som han slutade och även pockandet på uppmärksamheten slutade kl 4 imorse. Så jag är rätt trött nu och Caesar han lyfte inte ens på huvudet när jag gick upp. Stackarn det tar på krafterna att inte få sova. Är det någon i min bekantskapskrets som behöver mig just nu? Eller är det familjen? Inget svar ges utan jag får ge mig ut och söka. Svepa över så att säga. Gäsp! Försöker få i mig frukost samtidigt som jag skriver. Hehe idag går det inget vidare. Nu undrar kanske någon om jag inte vart rädd inatt. Nä för det kändes inte hotfullt utan mer som någon som behövde hjälp. Men mot slutet blev jag lite lätt irriterad för att denne/denna inte tillkännagav sig, så jag bad denne/denna flyga och fara så att jag kunde få sova en liten stund. Det hjälpte inte utan det var som sagt var först när Caesar kom upp i sängen alldeles spänd som det hela slutade.

Nu ska jag kravla mig iväg till jobbet och slita hund.

4 kommentarer:

  1. Godmorron min vän!
    Vilken natt! Jobbigt när "de" inte talar om vad "de" vill eller i alla fall ger sig till känna...=) Själv har jag besvärats med "resless legs" inatt och gav upp klockan fem...GAH! Nu sitter jag här, hålögd, trött och j**lig och ska försöka ta mig an dagens plugg. En power-nap först kanske...;)
    Kram och ha en så bra måndag som du kan, trots sömnlöshet!
    Ps. jag har inte varit så frånvarande som jag verkat...Jag har läst allt, har bara inte hunnit kommentera så mycket i helgen. Fullt upp! Har läst allt om dina helgbravader...;)

    SvaraRadera
  2. Så lurigt... hade ju varit skönt att få veta vem denna någon var... hm... kanske blev personen sur (Ceasar kanske smakade på ena byxbenet;.))

    Hoppas att du får bättre vila inatt -även om det är en klen tröst när man gäspar vid luchtid på jobbet...

    SvaraRadera
  3. Hos oss krashar saker, det prasslar och rasslar och det låter och pips på nätterna, vissa mer än andra. Vi behöver aldrig fråga vem det är för vi vet svaret. Lillkatten.

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Gillade din lösning på trångbohet. hehe Ja du hoppas bara att den inte ger sig till känna inatt för både jag och Caesar vill sova ostörda.

    Mamma Melissa: Ja idag har jag nästan gäspat munnen ur led och hoppas på en ostörd natt.

    Anne: Om jag ändå hade någon jag kunde skylla på. Det blir liksom lättare då.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis