2009-04-03

Ännu en morgon där solen skiner!



God morgon där ute. Solen skiner och värmer vår värld. Den letar sig in i alla skrymslen och vrån. Väcker naturen till liv och tänder känslor i kroppar som inte förstår. Tänder också känslor i kroppar som förstår och som skriker efter någon. Så börjar livet om igen efter en kall och dyster tid. Tussilago, blåsippor ja vårens alla blommor skänker oss en fröjd för ögat. Fåglarnas kvitter ger oss en konsert som ger hopp i kroppen. Hoppet att nu nu vänder allt. Nu är vi på väg, nu är vi på gång mot varmare tider, sol och sand i mellan tårna.



Ha en bra dag och njut av den!

11 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbar beskrivning av ännu en strålande dag. Som en riktig kärleksförklaring till våren och till livet! Hopp!
    Ja, "vi är nog tuffare än somliga tror" (Mowgli) =)
    Tänker på dig idag, denna din tunga dag! Skickar alla dina gosiga kramar right back at you! Du behöver dem ännu mera än jag idag, med mina ack så triviala problem...=/
    Ta hand om dig och de dina! Massa vårliga och innerliga kramar till en underbar vän!

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackert skrivet!
    Tänker på dig idag och hoppas att du känner en värme genom skärmen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Var bor du eftersom det växer tussilago redan. Här i Stockholm har jag då inte ett några

    SvaraRadera
  4. Det var jag som plötsligt blev anonym här ovan, sorry

    SvaraRadera
  5. Du har så sätt i det som du skriver! NU kommer hoppet, nu kommer vändningen;.))

    SvaraRadera
  6. Gick en rysning genom kroppen av dom så väl valda orden och så otroligt passande för våren och alla känslor som kommer. Vissa förstår man vissa inte. Kanske tjusningen med livet lite ändå.

    Hoppas du har haft en varm och härlig dag idag som gett dig lite styrka på denna dag. Tänker på dig och sänder Alla mina varmaste kramar till dig idag!! Du är verkligen en kämpe och hjälte i mina ögon när det gäller livet!!

    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera
  7. åh, vad våren är härlig ! Älskar allt med den, blommorna, färgen och t.o.m de regninga dagarna. Ibland ;)

    SvaraRadera
  8. Jag har bara sett trädgårdsvårblommor än så länge. Kanske såg jag fler vilda om jag gav mig ut i skogen...;)

    SvaraRadera
  9. Lillasyster - du har sett tussilago å jag har sett blåsippor idag, på Vätö.
    Jag borde va glad men blir ändå arg! På dej!
    Jag förstår att livet känns svårt - framför allt på årsdagen av livskamratens frånfälle. MEN - tänk aldig nånsin den tanken mer att de hade vart bättre om du hade vart den som försvann! Den som har makten över liv å död bestämde vem av er som skulle gå först. Den hade också ansvaret att inte ta den som e mest lämapad att ta hand om familjen först.
    Du har gjort ett kanonjobb me tanke på det som hände.
    Om dina barn inte alltid gör så som du tänkt dej så beror de på att dom fakiskt e varelser med egna tankar å känslor och dom tyvärr blir påverkade av andra än dej... Fast de e sånt som har gjort att mänskligheten har utvecklats från grottstadiet. Att man inte lyssnar på alla faror som morsan målar upp... =)

    SvaraRadera
  10. Så mysiga bilder,
    och ja, det är så härligt med solen och vårvärmen som väcker naturen till liv.
    Hur allt liv väcks igen efter den långa vinterna.
    Ja, vi går mot underbara tider.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jaaa! Nu är det allt bra härligt:)
    KRam Lallis

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis