2009-03-31

Natten har varit någorlunda lugn!



Och jag har fått sova! Fick dock även inatt besök men som jag avvisade vänligt men bestämt. Öppnade altandörren och sa att här är dörren och ni är välkomna tillbaka, men kom då inte mitt i natten utan kanske början av natten. För vi här på jorden måste få sova för att orka och har inte orken att umgås mitt i natten på en vardag. Kom gärna en helg istället. Sedan stängde jag altandörren och gick och la mig. Och tametusan det var tyst och lugnt inget bus utan endast ett lugn. Men jag kände att de inte riktigt gav med sig men jag vände ryggen till och somnade. Sedan har jag sovit som en stock hela natten.

Caesar den raringen gick in i försvar igen men när han märkte att jag tog kommandot så lugnade han ner sig och gick la sig. Så även han har fått sova inatt. Även fast jag har fått sova största delen av natten är jag trött, trött och återigen trött. Det sliter på en tant att första ha en partyvecka och sedan ska det bli en spökvecka. Puh! Det är inte lätt att vara en liten tant inte!

Ha en underbar vårdag!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt med god sömn! Även om du fortfarande är trött...Kanske du får lugn och ro inatt, när du bestämt sa till dem. De har alltså ingen koll på sviterna efter din partyvecka och att du efter en sån omöjligt orkar med en spökvecka!
    Jadu, det är ett högt pris man får betala när man är ute och partar! =) Men kul är det! Och inget man tänker på där och då. Aldrig att man lär sig heller. Nä, för man är ju tjugofem igen...=)
    Kramen till dig och du, försök hitta en stor kruka eller varför inte chefens dojjor (däcket såg risky ut), dra dig tillbaka och ta en riktig power-nap!

    SvaraRadera
  2. happy to assist in your evening workout. for a very small fee i can be your personal trainer;)

    SvaraRadera
  3. Hör det till vanligheterna att du känner närvaro av spöken? Eller är detta första gången? När mamma levde lovade hon att hälsa på mig och ge sig till känna om det fanns en annan sida när hon dog, hon var nog en skeptiker, men dessvärre har jag aldrig fått något tecken vare sig av henne, min far eller mormor. Inte ens känt av en främmande eller bekant närvaro.
    Här låter det också om nätterna, men det är bara jyckarna som inte fattar att det är all snö på taken som ramlar ner! I stora sjok slår det ner i backen o låter som värsta dunsarna. Hundarna skäller och gnäller och tror att tjuvar är på väg in.
    Hoppas nu du får en lugn vecka med mycket vila och vårsol
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Vi får välan se inatt. Hoppas att de fattade vinken.

    Irish: Yeah bloke, help me out with the evening workout. ;)

    Paula: Nej detta är första gången sedan maken gick bort. Har visserligen varit med om liknande situationer tidigare men aldrig hemma.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis