2009-04-01

Enbarts insamling till minne av Sabina!



Lägger här en länk till den insamling som Enbart har startat till minne av allas vår krigarprinsessa Sabina. Skänk en slant om ni så vill! Så här skriver Enbart:

Till minne av Sabina har jag startat en insamling på cancerfonden. Jag hoppas att du både skänker, länkar och sprider insamlingen på de sätt du kan. Målet är att under fem veckor samla in 100.000 kr. Klicka på bilden nedan och du kommer direkt till insamlingen. Du kan sända ett SMS med texten BESEGRA 9 till 72900 så skänker du 50 kr till Cancerfonden. Det går också bra att skänka via Internetbank.

100 kr har vi oftast råd att avstå, sänd två SMS nu och skänk en tanke till "Döda mammors barn".



16 kommentarer:

  1. Tack!
    Jag skänkte en slant till Cancerfonden "centralt" via SMS som ett hedrande av Sabina redan igår och sätter gärna in mer pengar i hennes namn. Men jag har nog mest svårt med att det inte är en av hennes vänner/familj som startar upp det utan en person som .. äsch, raderade resten.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Laila: hmm förstår vad du menar. Tyvärr är jag en blödig jävel när det kommer till otinget. Så jag hoppar på allt, nja inte allt. hehe

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Haha, lustigt nog så förstod jag att du på något vis skulle förstå... Ibland är det märkligt!

    Jag tycker som du att cancer är fördjävligt. Om det nu måste finnas cancer kan då inte föräldrar till minderåriga barn samt barn själva skonas?

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Laila: Me like you very much!!!!!

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  5. Haha! Apselutt! Annars får han/hon/den som bestämmer skabb eller rävskabb!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Laila: ja just det skabb var det ja. Haha det läste jag ju Modestymom.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  7. Alla åldrar har "sin" cancer, en del kan vi påverka med vår livsstil, andra kan vi inget göra åt. Jag har indirekt jobbat med tumörsjukdomar största delen av mitt yrkesverksamma liv, och har sett en fantastisk utveckling när det gäller diagnostisering, behandling och överlevnad av vissa tumörsjukdomar.

    Sorgligt bortom ord är det när små barn förlorar föräldrar.

    SvaraRadera
  8. Anne: Ja tyvärr så finns detta oting i alla åldrar. Ingen pardon gives.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  9. Dagen har varit helt OK! Jag har fått saker gjorda på jobbet, jag har fått skratta flera gånger, solen har skinit och snart kanske jag kan använda min nya vårjacka! Jo, och jag hann måla naglarna på perrongen vid Södertälje hamn i morse, det kände jag mig nöjd med! :)

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag kände inte till Sabinas öde förrän jag läste hos dottern igår. Självklart ska jag göra allt jag kan för att stödja forskningen!
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Cancer är skit! Jag stödjer redan cancer forskningen sedan flera år tillbaka. Det känns gansa självklart.
    Det är så sorligt med Sabina.
    Så? Du har träffat den ödmjukaste Laila! Härlig madam det där! ;D

    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Nää..Ingen manikyrist i väskan...Däremot smink, hårfixarjox, nagelfilar, pincetter, nagellack... Jag sköter det mesta i "skönhetsvård" under transport; bil, buss, tåg... Det ser nog inte klokt ut, men mitt schema är halvgalet emellanåt...:)

    SvaraRadera
  13. Bra initiativ, jag lider med alla inblandade..
    Skänker genast!

    SvaraRadera
  14. Ja, jag är enbarnsmamman med lyxproblem: hund med rävskabb!
    Ååååh.... jag har det sååå jobbigt!
    Haha!

    Modesty bara bråkar och bråkar med mig. Hon är lillasyster till min vän sedan barndomen (Curlingmorsan Pia)och du vet väl hur jobbiga småsyskon kan vara?

    Fast jag har iofs inga småsyskon, är ett odrägligt sladdbarn som fört över all "ödmjukhet" till min son. Hopplös unge. Sonen.

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Jisses, vilken aktivitet det var här idag! vad kul! Och jag missar allt roligt! Bara för skitplugg och en trist time-out. J**la påfund! Nä, nu är det slutgnällt! Dags att ta sig i kragen! Men fasen vad energin är låg! =/
    Kram på dig vännen och tack för dina goa ord..."La Familia" e najs! =)

    SvaraRadera
  16. Det är otroligt vad bloggvärlden kan bidra! Och hon bidrog otroligt mycket med sin ärliga öppenhet!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis