2009-04-04

Så var fredagen över och lördagen är här!

Så har årets värsta dag passerat och den gick förvånadsvärt lätt förbi. Inga psykbryt och inte så många tårar. Värsta dagen var nog i torsdags när spänningarna växte i kroppen och man bävade för morgondagen. Idag har jag svårt att finna orden och känner mig allmänt utlakad. Solen skiner och jag sitter vid datorn istället för att njuta av dagen. Det tär på kroppen när huvudet spelar en spratt. Tankarna far som bilarna på motorbahn. I en hastighet som gör att man inte hinnar fånga dem utan de bara svischar förbi och lämnar små frön som växer, till nya tankar. Just nu känns det som ett stort garnnystan som har trasslat sig och måste tas bit för bit för att redas ut. Orkar inte ta mig för något fast jag vet att det finns tusen saker att göra. Stirrar tomt in i skärmen och försöker sortera tankar och känslor. Gårdagen var en lätt dag jämfört med torsdagen och dagen. Kanske för att man anstränger sig till max för att göra dagen så bra som möjligt för familjen. Kanske för att man tror att psykbrytet kommer just dagen D. Men så är det inte. Det jobbigaste är tiden är runt om dagen D, i alla fall i år. Alla känslor som växer, alla tankar som flödar och sedan uppsamlingsheatet tiden efter.

Igår sken solen och vårblommorna poppade upp ur marken. Människor log och skrattade och njöt av värmen. Vänner runtomkring mig visade extra värme för att de visste vilken dag det var. Goa ord från er mina vänner på bloggen (både torsdag och fredag), kramar och goa ord från arbetskamraterna. Detta lyfte mig och gjorde att dagen igår kändes helt okej. Far som tog hand om Caesar över natten, så att jag och sonen kunde göra något tillsammans utan att behöva tänka på att anpassa oss. Vad gjorde vi då av friheten? Jo vi tog helt enkelt bilen och åkte till dottern och frende. Åt en god middag, plankstek, spelade kort med dem och njöt av att hela familjen var samlad. Det kändes lyxigt att få rå om dottern och frende på restaurangen vilket tillhör en ovanlighet. Det kändes som alla var med oss för att göra fredagen till en avslappnad dag och kväll. Hela kvällen var vi på restaurangen, som sagt åt gott, spelade kort och hjälpte sedan till att städa inför ny dag. När vi kom hem jag och sonen satte vi oss på var sitt håll och kollade upp våra nätvänner. Klockan blev sent och vi skulle lägga oss men sonen vart lite "mammanödig" och kunde inte sova. Kommer upptassande för att lägga sig i soffan så att han hörde mig. Han tänkte på sin pappa och blev då "mammanödig". Så givetvis hade han fått krypa ner en stund till mig men vad sjutton han är ju tonåring och då gör man inte det. Så kl 3 imorse kom vi till ro och kunde somna.

Ska nu försöka ta mig i kragen och göra något vettigt av dagen. Kanske åka och tvätta bilen som dammar ner alla andra bilar. Kanske ta en sväng med dammsugaren. Eller ringa en vän och försöka få komma på en kopp kaffe. Nä jag skiter idet och lägger mig en stund i solen istället.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att dagen "gick över förväntan"! Härligt att ni fick en go' dag ihop allihopa! Kram på dig vännen! =)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis