2009-02-21

En utmaning till!



Denna utmaning fick jag av Paulas Pörte. Ska nu försöka göra den. Här är reglerna.

Namnleken

Regler:
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till! (DETTA BLIR INTE LÄTT)

1. Vad heter du? Lena
2. Ett ord på fyra bokstäver: Leva
3. Flicknamn: Lisa
4. Pojknamn: Lars
5. Yrke: Lärarinna
6. Färg: Lila
7. Klädesplagg: Långkalsong
8. Mat: Lasagne
9. Sak i badrummet: Lampa
10. Plats/Stad: La playa
11. En orsak att vara sen: Lathet
12. Något man skriker: Le din djävul
13. Film: Lost in Space
14. Något man dricker: Longdrinks
15. Band: Lolita Pop
16. Djur: Lejon (rrrr)
17. Gatunamn: Lidingövägen
18. Bil: Liten Citroën
19. Sång: Lonely heart
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Lambada





Puh! Nu är det er tur därute. Jag utmanar er alla som läser min blogg att delta. =) Väntar spänt på ert resultat.



6 kommentarer:

  1. Tror Tag Truntar Ti Tet:-)

    SvaraRadera
  2. Vilken kulig:)
    H adet gott gumman.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Tindra: Tror att du klarar det så bra. Hehe

    Lallis: Ha det gott själv.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  4. Hej jag har precis svarat på en utmaning ifrån dig om du vill läsa.
    Jo jag har bloggen för jag vill berätta om det lilla i livet som är så stort. Ja menar att man kan njuta av så mycket som är gratis eller inte kostar så mycket. Tipsar gärna om olika saker man kan göra i Stockholms närhet efter som jag bor där. Lyssna på fågelsången, sparka ibland löv så hundarna dansar, förundras över hur sädesärlan har orkat flyga ända till oss mm.
    Det är så skönt här kan man alltid titta in till någon och oftast fär man ett svar tillbaka.
    Det kanske är lättare att hitta varandra bara genom att läsa och förstå.
    Natti natti Marie:)

    SvaraRadera
  5. Nämen Lena: Le din djävul! Det har jag aldrig hört förr! Tssss alltid lär man sig nåt. Och nostalgisk blir man här, lambada, tänk va roligt det var att dansa!
    Ha nu en skön söndag, kanske blir det ett danssteg eller två?

    SvaraRadera
  6. Marie: Din utmaning har jag läst. hehe Det är tur att du bloggar så vi får vara med på resan.

    Paula: Jodå den finns. Används ganska flitigt faktiskt. =)

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis