2009-02-18

Onsdag morgon

Sitter och äter min frukost och filosoferar. Idag är dag som det händer både goda och onda ting på. Idag är den dag som man kallar lillördag. Idag är dagen som inte är mer ovanlig än gårdagens eller morgondagens. Men idag är idag och idag kommer aldrig åter.

Går ut och läser tidningarna på nätet. Idag är som alla andra dagar på nyhetsfronten. Bara elände och kriser. Saab är slut, bankerna i Sverige är på väg att krascha osv. Dock till slut hittar jag något som innebär något positivt för vissa.

Finanskrisen i USA kan rädda liv! I flera delstater i Usa har man börjat diskutera om att avskaffa avrättningen. DEN ÄR FÖR DYR! 36 av Usa:s 50 delstater tillåter avrättning och de som börjat fundera är de som högst avrättat 5 personer de senaste 30 åren. Se där något positivt för någon i alla fall.


Obamama skrev under stimulanspaket, ytterligare något något positivt som även kan få respons ner till oss här i Sverige.

Så några goda nyheter hitta jag allt och kände mig lite bättre till mods.

Idag har jag också en liten uppmanning till er alla där ute. Håll tummarna för Sabina. Hålla tummarna att hon får öppna sin champagne och få chansen att leva ett litet tag till!

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

  1. Halloj!!!

    Mirgranen ar borta for stunden. HOPPAS det hallier sig sa! :).

    Hoppas du far en fiiiin dag! Solen skiner har pa Mallorca!

    SvaraRadera
  2. Åh ,skall kika in lite extra hos Sabina och kolla läget då;.)

    Så klokt du skriver, idag är idag och kommer inte igen, precis så är det!

    SvaraRadera
  3. Indisk dikt
    (författare okänd)

    Dagen i dag är en märklig dag.
    Den är Din.
    Gårdagen föll ur Dina händer,
    den kan inte få mer innehåll
    än Du redan har givit den.
    Morgondagen vet Du ingenting om.
    Men dagen idag, den har Du.
    Använd Dig av den.
    Idag kan Du glädja någon.
    Idag kan Du hjälpa en annan.
    Kanske Dig själv.
    Dagen idag är en märklig dag.
    Den är Din.

    Bara kände att jag ville ge dig denna dikt idag. Den är så fin, tycker jag. =)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Sara-Maria: Vad skönt att migränen har flygit sin kos. Vet du vi har också haft sol idag. =)

    Mamma Melissa: Tack för dina fina ord. Fortsätt att kämpa!!!

    Afrodite: Härliga underbara, tack för den fina dikten. Den ska sparas och kanske återvinnas senare.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  5. Åhh, tack Lena! Och jag hade nominerat dig, utan att blinka! Har ju liksom blivit en favvis...=)
    Visst e den fin! Skulle vara synd att inte återanvända den!
    Hoppas du får en najsig kväll! Nu ska här hemtentas för min del. Nattpasset börjar...NU!
    Kramen på dig! =)

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det "tur" att det finns några possitiva nyheter!! :)
    Jag tittar in hos Sabina varje dag å är en av alla som håller tummarna för henne!
    Stor Kram, Maria

    SvaraRadera
  7. Afrodite: Lycka till med hemtentan. Den fixar du galant.

    Bokmalen: Ja det är skönt med några glada nyheter. Idag har det ju skrivits ett antal ute på bloggen.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis