2009-02-20

Jisses här duggar utmaningarna tätt på en fredag!



Vad händer när man är ute och kollar läget hos sina favvisar. Jo man blir utmanad. Hej hå så det kan gå. Min nästa utmaning fick jag av Häxmamman i Jämtland och den går ut på mat, mmmm en av de saker jag gillar. hehe Men nu handlade det inte om favoriträtter utan 5 maträtter som man INTE tycker om och se om de kan var smaskens för andra. Så här kommer mina fem maträtter som jag klarar mig utan:
1. Lutfisk
2. Blodpudding
3. Blodkorv
4. Stekt strömming
5. Bruna bönor

Så nu passar jag denna utmaning vidare till:

Afrodite den sköna med huvudet på skaft

Sara-Maria den skönsjungande kvinnan i Spanien

Tesstamente den gästvänliga som bjuder oss sin familjs bravader

Lindhsjänta som rockar loss och har rosa ponnys på tapeten i sitt nya hem.

Paulas pörte finnkärringen på bloggen som inte
hinner med!

Okej tjejer nu är det bara upp till bevis.



9 kommentarer:

  1. He he
    Jo jag har varit och är bitvis ån norra europas mest kräsna vad det gäller mat. Tufft läge.
    1 Pitepalt
    2 Svartsoppa (skånskt påfund)
    3 Aladåb
    4 Kroppkakor
    5 Rödbetssoppa

    Ja inget av det här passerar mina läppar, knapp verbalt.
    får väl se om smaken är som baken

    ha de gött
    Kramiz
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Ann-Sofie: Hu (ryser) din mat var nästan värre än min. Huuu
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Godmorgon i stugan! Jasså, du vill veta vad jag inte gillar! Jag är ju en motvallskäring så jag gillar sånt som andra ogillar, typ blodmat, inälvsmat och annat smarrigt...Men nog ska jag finna något som inte går ner, måste bara fundera ett tag! Din helg låter verkligt trevlig, med diverse arrangemang. Under rådande sportsäsong avsäger vi oss all social kontakt...trot eller ej, det är knappt jyckarna blir rastade.....en snabb runda runt kvarteret, hihi
    Också ett annorlunda sätt att leva, tur vi är lika galna både mannen o jag
    Ha nu en toppenhelg och kram från pörtet

    SvaraRadera
  4. Godmorgon! Såg inte din utmaning förrän nu i morse. Har svarat på min sida. =) Hmm...det var svårt, eftersom jag gillar det mesta. Dock inte inälvsmat. Det går bara inte...Vilket framgår.
    Nu ska jag tenta vidare. =( Urk!
    Hoppas du får den härliga helg som du förtjänar. Melodifestival ikväll va? Hur ska det gå med det startfältet?! Kommer att bli en hård kamp!
    Kram på dig! =)

    SvaraRadera
  5. Gulledu:-) Klart jag antar din utmaning. Här kommer mitt mathat:
    1. Nyponsoppa
    2. Kåldolmar
    3. Isterband
    4. Blodpalt
    5. Rabarberkräm

    Jag får lite kräks i munnen bara jag tänker på ovan wannabe-rätter:-)

    SvaraRadera
  6. Tesstamente: Hmm där kom faktiskt första listan som jag inte riktigt håller med. Nyponsoppa med vispgrädde mums. Kräks inte nu vännen. Fars kåldolmar med sirapssöta såsen är himmelriket. Raberberkräm surt sa räven men gott är det.
    Snälla kräks inte nu. =)

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  7. Försent, toalettstolen är förstörd;-)

    SvaraRadera
  8. Hahaaa, kontrollordet jag fick på förra kommentaren var "troshat"...:-D:-D

    SvaraRadera
  9. Tesstamente: Sorry skickar över lite emalj till dig. =)

    Hahaa troshat den visste vad den tog. Hehehe

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis