2009-02-19

Snart fredag!



Efter att jag skrev av mig imorse så kändes det mycket bättre. Sonen mådde bättre men stannade hemma en dag till för att krya på sig ordentligt. Hastade iväg till jobbet och hade en sån där trökdag. Sitta och läsa tunga dokument samt komma med kloka kommentarer. Puh det är svårt för en som nästan är blondin. =) Nu tänker jag inte på hårfärgen som sådan utan hur vissa kvinns är och för den del vissa gubbs.

Ett trevligt avbrott titt som tätt stog Världens Bästa Åsa och Världens Nästbästa Åsa för. De hörde mig sucka, pusta och vässa pennan bakom skärmen och hade allmänt roligt åt mitt geniknölsgnuggande. Jag var inte sen att ta alla tillfällen iakt för att slippa sitta med detta förbenade dokument. Jag har nog aldrig varit så tjänstvillig som jag var idag. hehe Till med Världens Bästa Åsa uttryckte något i den stilen. Lunchen blev inte sämre heller för då åt jag tillsammans med en av mina bästa väninnor. Vilket också var ett skönt och avkopplande avbrott. Hade kunnat sitta där hela långa dagen. Prata goja, dricka latte och bara umgås. Mmmm det var precis vad jag ville göra. Men min kloka väninna puschade mig och såg till att jag gick tillbaka till mitt dokument. Så det vara bara att ta tjuren vid hornen och göra färdigt. Blev precis klar lagom tills när alla andra började packa ihop för dag. Själv hade jag en timme kvar innan jag kunde röra mig hemåt.

Väl hemma kom lugnet över mig och jag bara softade ett tag. Lite glutt på bloggar, kommentera och sedan laga middag. P ringde och vi pratade över en timme. Saknar henne och hennes energi. Men som tur är får jag och sonen njuta av hennes sällskap på lördag. Det blir middag och melodifestivalen i hennes sällskap. Till och med sonen saknar henne och vill vara med på lördag.

Så nu är hela helgen inbokad med trevligheter. Fredagkväll mys med väninnan M, middag med P på lördag och födelsedagsmiddag hos Far och Mor på söndag. Far fyller år imorgon, aktningsvärda åldern 78. Så det ska firas på söndag med middag och Far tänker till och med ta ett glas vin till maten. Det ni, det hör till ovanligheterna. Annars brukar han alltid vara nykter ifall något skulle hända. Men nu börjar han ge sig tillåtelsen att koppla och smutta på ett glas rött. Det är honom väl förunnat. Så det blir bara en massa trevligheter till helgen.

3 kommentarer:

  1. Glad för din skull att det dök upp lite trevligheter mitt i trökdagen!
    Vilken helg du har att se fram emot! Antar att du kommer vara lite schleten på måndag morron ;) men det är smällar man får ta! Lite trevligheter är aldig fel.
    Äntligen fredag i morron! Då blir det Let's Dance här. Lördagen tillbringas i goda vänners lag och söndagen laddas batterieerna om. Mitt i allt detta ska en tenta skapas, men det är en helt annan historia...! =)
    Hoppas du får en skön kväll i soffan!
    Kramizar på dig!

    SvaraRadera
  2. Ps. Ibland måste man bara skriva av sig, få ur sig skiten...Och spetsa det med en liten bild ;)Haha...
    Härligt att höra att man blir klokare med åren och unnar sig ett glas vin...Det ska jag nog oxå börja med ;) Ds.

    SvaraRadera
  3. Afrodite: Mysiga härliga, tack för att du finns!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis