2009-02-18

I denna sena afton!



Idag var det lite tystare på jobbet. Världens bästa JanE, den rackaren, jobbar hemifrån Örebro och har mage att ta semester imorgon och på fredag. Så Världens bästa Åsa, Världens nästbästa Åsa och jag försöker vårt bästa att nochalera den tomma platsen. =)Det är tur att ni finns era rackare!

Själv har jag också varit mer frånvarande än närvarande den senaste tiden pga av mitt skitprojekt och kommer så vara en tid framgent. Mina stackars kära arbetskamrater för höra mig svära, spotta och fräsa så fort ordet Remedy nämns. Detta projekt är ett projekt som ingen projektledare vill ha. Allt som bara går, går åt helvetet. En projektledares värsta mardröm. Detta påverkar mina kära kollegor som får en högre belastning pga att jag inte kan vara där och hjälpa till. Vilket i sin tur leder till att en del av dem ruttnar och börjar spotta på mig och jag blir då sårad. Om jag finge skulle jag avgå men tyvärr chefen tillåter inte detta. Så det är bara att ro den j..la båten i land med eller utan åror. Det vore skönt om de kunde förstå. Jag arbetar så gott jag kan och då det finns tid så försöker jag avlasta.

Som ni märker har dagen inte varit så himla god och den slutade inte förrän kl 18:45. Då kunde jag stänga ner min dator och åka hem. Det var tyst och öde i vårt kontorslandskap för alla andra hade packat ihop och gått hem. Hem till sina familjer och vänner. Där satt jag ensam och trött och försökte fixa till problem som uppstått. Men jag lyckades fixa det iallafall. Ha där satt den. Jag kan!

Lite bättre till mods åkte jag hem och gjorde mat till mig och sjuka sonen. Sedan kastade jag mig över datorn och slängde mig in på bloggkoll.

Där andades det positivitet och glädje som la sig som en lisa över mig. En av mina favvisar Afrodite har fått utmärkelsen "The Love Blog's "The spreader of love" och hon om någon är förtjänt av den. En riktig kärleksgudinna. =)

Sabina fick vara med på det nya projektet som startar om 2 veckor. Hang on Sabina, hang on.

Mamma Melissa har lyckats klättra sig ur dippen Sorg och ser fram emot att få dippa mot dansgolvet istället. =)

Lallis skriver med en sådan tossig levnadsglädje att man bara kan le.

Tindra sköna knasiga och tossiga kvinna. Me Like!!

Hehe det låter nästan som jag gett dem en utmärkelse. Jaaa, det gör jag. Härmed har ni fått utmärkelsen Lenas humörhöjarbloggar. Grattis!


8 kommentarer:

  1. Jädrar i min låda!
    Skön, knasig och tossig!
    Sån vill jag va!!!!!!!11


    Tack och kram!

    Å f** vad du är bra! Du gjorde´t på jobbet!
    Nu ska du vila. Därmed basta!!

    Kram, Tindra!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för din utmärkelse! Du själv, om någon förtjänar den verkligen...Kastar den genast tebax! =) Det är verkligen en riktig humörhöjare att komma in i din lilla hörna! DU är en humörhöjare! =)
    Hoppas morrondagens arbetsdag blir bättre och lättare! Stora kramen på dig och sov så gott!

    SvaraRadera
  3. Halloj!


    ja mysigt med lite mail.

    Jo då fick svar igår. Ögat ser normalt ut, så nästa steg är att tala med en neurolog om hur jag skall behandla min migrän...

    STOR KRAMEN till dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken otur, det kan inte vara skoj när de inte förstår men det blir säkert bättre...

    vad bra att du har dessa bloggvänner, det är gott att ha någon som kan glädja e sorglig dag/Kramizar

    SvaraRadera
  5. Tindra: Det är sån du är. =)

    Afrodite: Morgondagen kan inte bli sämre endast bättre. Gå nu och gör ett MVG.

    Sara-Maria: Skönt att det inte var något!

    Häxmamman: Ja det är att ha vänner härute. Hoppas att jag kan räkna dig som en.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  6. Åh, Lena! Vilken dag du verkar ha haft (fast period kanske är bättre uttryckt?) och ändå så lyckas du lämna underbara kommentarer och vända det hela till någonting otroligt positivt som får mig fnissig!

    Vilken underbar utmärkelse! Att höja någons humör är nog det bästa man kan göra och jag är bara tacksam för att jag fick vara en del av den höjningen:.))

    SvaraRadera
  7. Jag brukar trösta mig med att jag i alla fall har ett jobb i dessa kristider men ibland räcker det inte. Hoppas dagen i dag blir bättre. Kram

    SvaraRadera
  8. Mamma Melissa: Min kommentar försvann igår så här kommer den igen.
    Trots din sorg andas du så mycket positivitet. Så du är en humörhöjare.

    Kjersti: Ja dagen idag blev bättre.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis