2009-02-17

Snart är sista timmen på tisdagen slagen!

Jisses vad klockan springer iväg när man fastnar i en blogg. Har nu suttit och läst in mig på en speciell blogg, En Älskarinnas bekännelser. Jisses det är en kvinna som kan skriva, värsta kärleksromanen. Den har allt, vänner, kärlek, längtan och otrohet.

Ärligt talat, jag är emot all form av otrohet och det var med stor tveksamhet jag tassade in på hennes blogg för att läsa. Nästan dömt henne innan jag börjat läsa men ändock någonstans ville jag få en förståelse varför väljer man att bli "den andra kvinnan" Älskarinnan? När jag börjar läsa inser jag snabbt att den här kvinnan, hon är fast i förälskelsens träsk. Hon har trillat dit som man säger och det med den värsta tänkbara kandidaten, han som är gift. När man läser hennes blogg så får man, iallafall jag, en större förståelse för "Andra kvinnan". Ikväll gav jag mig den på att jag skulle läsa allt vad denna dam hade skrivit. Hade ju läst lite tidigare och insett att det är en förälskad kvinnas berättelse. Fortfarande det är inte rätt mot mannens fru, men vad i helskotta ska man göra när man faller så totalt? Dessutom hon agerar inte själv utan även han, den gifta mannen, har ett ansvar. Inte bara mot sin fru utan också mot sin älskarinna. Bestämma sig, vem ska ha han. Inte leka katt och råtta, råtta på repet osv. Man pratar om svek och falskhet, men vad gör man när förälskelsen slår ut allt man vet är rätt och fel? När kroppen sviker ens förnuft? När hjärtat väljer en annan väg? Ja jag vet iallafall att jag skulle inte vilja vara i hennes kläder. Gå in och läs och gör er egen bedömning.




En känsla av vemod rullar in i mig när man läser om en sådan förälskelse, en egentligen omöjlig kärlek.

Nu måste jag ärligt lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Tack.

    SvaraRadera
  2. Älskarinnas: Tack, du är inte så dum du heller. =)

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis